Perşembe, Ağustos 19, 2021

MUTLULUK GETİREN 7 ZİHNİYET DEĞİŞİMİ

1. KİMSE SENİN PROBLEMLERİNİ UMURSAMIYOR. KENDİ GÖZYAŞLARI VAR. Onların da uğraşacak sorunları olduğunu bildiğim halde kimsenin şikayetlerimi dinlemesini bekleyemem. Endişelenmeleri gereken kendi “gözyaşları” var. Pek çok insan kitapları kapaklarına göre yargılar ve birinin statüsüne, zenginliğine, yakışıklılığına, arkadaşlarına bakar ve sadece mutlu olduklarını varsayar. Dostlarım, mutluluk yatırım getirisidir, kağıt değil. Peki... nasıl yaşarım? Yatağımı yaptım ve durumum benim - bir şeyleri düzeltmenin en iyi yolu, uğraşması gereken kendi sorunları olan birine ağlamamak. 2. POZİTİFLİK/OLUMSUZLUK ÖLÇEĞİNİZİ YENİDEN PROGRAMLAYIN Her gün “yaptıran” ve şikayet eden çok fazla insan tanıyorum ve çok zorlanan ve her zaman mutlu olan başkaları da tanıyorum. Zaten varsa, 2019'da dünyaya daha fazla cam yarı dolu zihniyetle, çok daha fazla “evet” ve çok daha az “hayır” ile bakmaya başlamak için kendinize meydan okuyabilirsiniz, çok şey olabilir. 14 yaşından beri en iyi arkadaşım olan Brandon Warnke, zihniyetinden dolayı Şarap Kütüphanesi'nin en iyi yöneticisidir. Kolay bir çocukluk geçirmedi. Dükkandaki en büyük sorunlarla ilgileniyor ve bunu bir gülümsemeyle yapıyor. Altındaki insanlar çok daha az baskıyla ağlar. Aynı çizgide, VaynerMedia'da baskı şampiyonlarıyla ilgilenen yöneticileri ve sekizde biri kadar önemli olan şeylerde "ağlayanları" görüyorum. Lütfen kendi mutluluğunuz için 2019'u pozitiflik/olumsuzluk ölçeğinin yeniden programlanması olsun. 3. OYUN AŞKI İÇİN ÇALIŞIN İnsanlar, ün ve servete yol açtığında girişimciliği ve bir iş sahibi olmayı severler. Sorun şu ki, uzun yıllar refah içinde yaşadık ve birçok genç bu şeyler için oyuna giriyor. Oyun aşkına gerçekten “burada” olduğunuzu umuyorum çünkü ekonomi eridiğinde sularda dolaşabilecek olan odur. Daha da önemlisi, bu yolculuğu sevmek mutluluğa giden en hızlı yoldur. Yani ister yılda 2,7 milyon dolar kazanan bir girişimci olun, ister yılda 27.000 dolar kazanan bir girişimci olun… haftada 37 saat çalışan veya 98 çalışan biri olun… öğretmen, avukat, kamyon şoförü olun, eBay paleti, yönetici… sevdiğiniz şeyi yaptığınızdan emin olun. 4. SİZİ YARGILAYAN İNSANLARIN %99,9'U HAYATINIZDA NELER OLUP BİTTİĞİ HAKKINDA HİÇBİR FİKRİ YOK Bunu gerçekten anladığınızda, iki harika şey olmaya başlar: Tüm hakaretleri ve yargıları bir tuz tanesi ile gerçekten almanıza izin verir. Sizi tanımıyorlar, sadece küçük bir yüzdenizi tanıyorlar. En yakınınızdaki 10 kişi bile sizin hakkınızda her şeyi bilmiyor. Aklınızdan veya kalbinizden geçen her şeyi bilmiyorlar. Kapalı kapılar ardında neler olduğunu bilmiyorlar. Bu yüzden lütfen, biri nefret ya da eleştiri tükürdüğünde şunu unutmayın: Dürüst olmak gerekirse sizi tanımıyorlar ve çoğu zaman bu onların üzerinde sizden çok daha büyük bir yansımadır. Başkalarını yargılamayı ve onlar hakkında her şeyi bildiğinizi düşünmeyi bırakıyorsunuz. Her zaman hatırla, o kişinin hayatının sadece küçük bir parçasını görüyorsun. Tam bağlamınız yok. 5. KAYBOLMUŞ VEYA KAFANIZ KARIŞIK DEĞİL. DAHA BAŞLAMADIN BİLE. Bu, 40 yaşın altındaki insanlar için geçerlidir. Kaybolmuş ya da kafan karışmış değilsin, başlamadın bile. Derin bir nefes alın ve peşinde olduğunuz şeyin mutluluk olduğunu unutmayın. Bağış toplama, para, ödül veya övgü değil. Aslında, çoğunuzun yaptığı şey, güvensizliklerinizin endişenizi dikte etmesine izin vermek çünkü anne babanıza veya arkadaşlarınıza başarılı olduğunuzu “göstermek” konusunda çok tutkulusunuz. Bir şey kanıtlamak ister misin? Kendinizi keşfetme sürecinden keyif aldığınızı ve mevcut hırslarınızı ve meraklarınızı takip ettiğinizi kanıtlayın. 6. “HAYIR” A AŞIK OLUN "Hayır"ı seviyorum. Bu benim en büyük avantajım. Çoğu insan, safkan girişimcilerin sınırsız “hayır” alarak büyüdüklerini anlamıyor ve buna aşık oluyorlar. Pek çok insan o kadar güvensizdir ki kendilerine “hayır”ı koyarlar. Diğer kişiye veya koşullara “hayır” koyarım. “Hayır”ım üzerinde durmuyorum. “Hayır”ımı içselleştirmiyorum. Onu bir motivasyon, empati ve kabul karışımına dönüştürüyorum ve tükürüyorum! 7. KAFANIZDAKİ SES OLUMSUZSA, BİRİ ONU MANİPÜLE ETTİ “Kafalarındaki sesin” onlara “yapamayacaklarını” ya da yeterince iyi olmadıklarını söylediğini düşünen insanlardan bıktım. Hayatın çoğu, özgüvene karşı güvensizliklerle ilgilidir. Size olumsuzluk saçan o iç ses sizinle konuşmuyor, genç yaşta zihninizi manipüle eden ve kendi içinizdeki bölünmeyi yaratan biri. Ben burada tutkuyla o sesi tersine çevirmeye çalışıyorum. O sahte sesi öldür ve seninkini bul. Seni seviyorum, şimdi git kendini sev. KAYNAK: https://www.garyvaynerchuk.com/7-mindset-shifts-that-bring-happiness/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder