Perşembe, Ağustos 19, 2021

Karmaşıklıkla başa çıkmak ve karmaşıklaşmaktan kaçınmak için altı basit kural

İş dünyasında devrim yaratan iletişim ve bilgi teknolojisindeki tüm köklü dönüşümlere rağmen, neden çoğu zaman çalışanların işyerinde mutsuz veya motivasyonsuz hissettiklerini görüyoruz? Ayrıca, daha iyi ve daha verimli iş ilişkileri arayan tüm üyelik ve liderlik geliştirme programlarına rağmen, günümüzde bunun hala olduğunu görebiliyoruz.

BCG'nin Washington DC ofisinin kıdemli ortağı ve BCG Organizasyon Enstitüsü direktörü Yves Morieux , konuya yeni bir ışık tutmak ve giderek karmaşıklaşan kuruluşların karmaşık ve hızla değişen iş ortamımızda performanslarını iyileştirmelerine yardımcı olmak için cesur bir girişimde bulunuyor.

“İş daha karmaşık hale geldikçe, basitleştirilmesi gereken 6 kural” başlıklı bu enerjik konuşmada Morieux, “akıllı basitlik” için altı kural ortaya koyuyor:

  1. Çalışanlarınızın gerçekte ne yaptığını anlayın - Çoğu yönetici, çalışanların nasıl ve neden çalıştığına dair günlük gerçeklere çok az dikkat eder. Bunun yerine gereksiz prosedürler ve kurallar eklerler. Akıllı sadeliğin özü, yüzeyin ötesine geçmek ve gerçek sorunların nedenini anlamak anlamına gelir.
  2. Entegratörleri güçlendirin – Entegratörler, işbirliğine ilgi duyan ama aynı zamanda işbirliğini gerçekleştirme gücüne sahip kilit oyunculardır. Bu, özerklik ve hesap verebilirliği geliştirmek için kuruluş içindeki katmanları kaldırarak mümkündür.
  3. İnsanlara daha fazla güç verin – Bu şekilde çalışanlarınızı muhakemelerini ve zekalarını kullanmaları için güçlendirebilirsiniz. Organizasyonda daha fazla kişi karar verme gücüne sahipse, sorunları kendi başlarına çözmeye kararlı olacaklardır.
  4. Geleceğin gölgesini artırın – Geri bildirim döngüleri oluşturun ve insanların eylemlerinin sonuçlarıyla ilgilenmesine izin verin. Bu yaklaşım, değişken bir ücret planından çok daha güçlüdür.
  5. Karşılıklılığı artırın – Güçlü karşılıklılık, maksimum işbirliğine yol açabilir ve yapıcı ve verimli iş ilişkilerini teşvik edebilir.
  6. İşbirliği yapan çalışanları ödüllendirin - Sorunları çözmek için bir araya gelmeyecekleri veya yardım istemeyecekleri için işbirliği yapmamaları cezalandırırken işbirliği yapanları destekleyin ve motive edin.

Yves Morieux, "Bunu yaptığınızda, karmaşıklığı, işin yeni karmaşıklığını, karmaşıklaşmadan yönetebilirsiniz, daha düşük maliyetle daha fazla değer yaratırsınız", diyor.

Bu ilham verici TED Konuşmasını izleyin ve işyerinde üretkenliği ve bağlılığı neyin tetiklediği hakkında daha fazla bilgi edinin.

 Video kaynağı: Morieux, Y. (2013), İş karmaşıklaştıkça, basitleştirilmesi gereken 6 kural, TED Talks




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder