Perşembe, Ağustos 19, 2021

Liderlik için tasarım: Birinci sınıf ürün tasarımının unsurları

McKinsey analizi, on ortak temanın en iyileri ürün tasarımında birleştirdiğini gösteriyor.

Bu makale, ürün geliştirme konusundaki 2014 özetimiz olan Ürün Mükemmelliği: Gerçek ürün mükemmelliği yoluyla başarıyı yönlendirmeden alıntılanmıştır .

Ürün tasarımı mükemmelliği - yenilikçi, estetik açıdan çekici ve son derece kullanışlı tasarım - başarı için giderek daha önemli hale geliyor. Elektronik, ev aletleri ve hatta hızlı tüketim malları sektöründeki şirketler, bir zamanlar esas olarak otomotiv ve giyim gibi hızla gelişen stil tercihleriyle karakterize edilen endüstrilerin endişesi olan son teknoloji tasarım yeteneklerine yatırım yaptılar. Teşvikler açık: iyi tasarlanmış ürünleri piyasaya sürme geçmişine sahip şirketler, güçlü satış artışı ve sağlam marka imajları gösteriyor.

Apple, tek seferlik niş ürünler (tabletler gibi) için kitlesel pazar talebi yaratırken, uzun süreli kitlesel pazar kategorilerinde (masaüstü bilgisayarlar gibi) yeni ilgi yaratarak, iyi tasarımın pazar başarısını nasıl yönlendirebileceğinin belki de en görünür örneğidir. Benzer şekilde yenilikçi ve ikonik ürün tasarımı, temizlik ürünleri şirketi Method ve vakum üreticisi Dyson kadar çeşitli kuruluşlar için gerekli olmuştur.

Tasarımı temel bir iş yeteneği olarak teşvik etmek için çeşitli güçler bir araya geliyor. Örneğin, artan ürün karmaşıklığı, sezgisel arayüzlerin değerini artırırken, olgun ürün hatları için metalaştırma tehdidi, tasarımı kalan birkaç farklılaşma noktasından biri olarak bırakır. Ayrıca, yükselen pazarlarda hızla genişleyen orta sınıflar, şirketleri yeni tercihlere ve seçtikleri ürünler hakkında ayrım yapan tüketicilere maruz bırakıyor.

Bu baskılar arasında başarılı olan şirketler gerçekten de oldukça başarılı; Daha az çekici endüstrilerdeki oyuncular bile gelişmek için tasarımı kullanabilir. Örneğin, Akzo Nobel'in Dulux markası 2009 yılında “Mükemmel Aksesuarlar” boya fırçaları serisini piyasaya sürdü. Bu fırçalar, kenarları boyamayı kolaylaştırmak için yeni bir üçgen şekli sunuyordu ve ergonomik bir tutamağa yerleştirilmiş bir boya kutusu açacağı ile birlikte geldi. Satış büyümesi güçlüydü - yılda yüzde 36'ya kadar - ve fırçalar, DIY Week tarafından "yılın ürünü" olarak adlandırılması da dahil olmak üzere birçok ödül kazandı.

Ancak ürün tasarımının önemi konusunda artan bir anlayışa rağmen, birçok şirketin tasarım işlevleri ayak uyduramıyor. Bu boşluğun iki nedeni var. Birincisi, ürün tasarımının hassas doğası göz önüne alındığında, şirketler tasarım departmanlarını koruma eğilimindedir ve işin en iyisinin nasıl çalıştığına dair sınırlı bir bilince sahiptir. İkincisi ve daha da aşındırıcı olan, tasarımın doğası gereği yaratıcı olduğu için, işlevi değerlendirmek ve geliştirmek için mantıklı, yapılandırılmış bir yaklaşımın sınırlı bir değere sahip olduğuna dair yaygın algıdır.

Bu sorunları incelemek için, en iyi performans gösteren tasarım departmanlarını neyin başarılı kıldığını anlamaya çalıştık. Otomotivden tüketici elektroniğine ve lüks mallara kadar çeşitli sektörlerde ikonik tasarımlar üretmesiyle tanınan ekiplerle yapılan görüşmeler ve çalışmalar sayesinde, on sistematik, birbirini güçlendiren uygulamadan oluşan bir set belirledik. Bu uygulamaların çoğunu veya tamamını takip eden departmanlar, daha kaliteli, daha yenilikçi tasarımlar üretmiş ve tasarım ve geliştirme sürecinde tasarım yeteneklerini daha verimli kullanmıştır.

Bir tasarım felsefesi tanımlayın

İyi tasarlanmış ürünlerin kapsayıcı bir özelliği, stillerini ve işlevlerini yöneten tutarlı bir dizi tasarım ilkesini takip etmeleridir. Tutarlı ilkelere dayalı ürün tasarımları, farklılaşmayı ve ürünün tanınmasını sağlayan benzersiz bir görsel dil oluşturarak, ürünü salt işlevsel çekiciliğin ötesine taşır ve müşterilerle duygusal bir bağı tetikler.

Ek olarak, ilkeler daha büyük marka mesajlarını güçlendirmelidir. Örnekler arasında, ürünlerin kullanımının basit olduğu mesajını zarif bir şekilde ileten Apple cihazlarının minimalist görünümü ve hissi veya bir güç ve güç hissi uyandıran bir BMW'nin iyi şekillendirilmiş yüzeyleri sayılabilir.

Tasarım tutarlılığını sağlamanın bir yolu, tasarım sürecinde bir "guru"nun liderliğini teşvik etmektir. En iyi bilinenler arasında, portföyü donanımın ötesine geçen ve yazılımı da içerecek şekilde genişleyen Apple'dan Jonathan Ive var. Alternatif olarak, açıkça ifade edilmiş bir tasarım "İncil", bir kişiye çok fazla güvenme riskini azaltırken uzun vadeli tutarlılığı teşvik ederek aynı amaca ulaşabilir. BMW'nin iyi tanımlanmış tasarım vizyonu ve felsefesi, markanın ve araçlarının statüsünü güçlendirmeye yardımcı olur. İki bölümlü, böbrek şeklindeki ızgara (1933'ten bu yana şirketin marka kimliğinin bir parçası) ve "Hofmeister kıvrımı" (arka tavan sütununun tabanındaki pencere anahattındaki karşı eğri) gibi ayırt edici unsurlar, anında tanınmayı sağlar. şirketin en fütüristik konsept araçlarından bile.

Tasarım organizasyonunu ürün geliştirme ve pazar ihtiyaçları ile uyumlu hale getirin

İkonik tasarımlar üretmek sadece bir başlangıç. Sonuç olarak, ürün tasarımı işlevinin değeri, başarılı ürünlerin zamanında piyasaya sürülmesini desteklemekten gelir. Her iki gereksinimi de yerine getirmenin en etkili yolunun tasarım grubu, ürün planlama grubu (genellikle pazarlamayla bağlantılı) ve ürün geliştirme işlevleri arasında organizasyonel uyumu sağlamak olduğunu bulduk.

Araştırmamız, bu işlevleri yapılandırmak için dört geniş seçeneği ortaya çıkardı ve seçim büyük ölçüde pazar zorunluluklarına ve genel şirket stratejisine bağlıydı (Ek 1). Tasarım ekibi için önemli olan, şirketin hangi seçeneği tercih ettiğine bakılmaksızın, üç fonksiyonun organizasyon yapısının uyumlu olmasıdır. Bunu yapmak, tüm geliştirme ortakları için arayüzü kolaylaştırır ve ürün geliştirme süreci boyunca orijinal tasarım ve stil amacının yürütülmesini kolaylaştırır.

ExhibitMediaFile_Exhibit_1
Engelli bireylere web sitemize eşit erişim sağlamak için çalışıyoruz. Bu içerik hakkında bilgi almak isterseniz sizinle çalışmaktan memnuniyet duyarız. Lütfen bize e-posta gönderin: McKinsey_Website_Accessibility@mckinsey.com

Gelişmiş kavramların keşfedilmesini teşvik edin

Her tasarım fonksiyonunun karşılaştığı temel zorluklardan biri, BT, malzeme bilimleri, ergonomi ve davranışsal psikoloji gibi çeşitli alanlardaki en son yeniliklerin gerçek ürünlere en iyi nasıl dahil edileceğini belirlemektir. Kasıtlı olarak gelişmiş konseptler arayan ürün tasarımı organizasyonlarının, geleceğe yönelik vizyonlarını sergilemenin ötesine geçen faydalar elde ettiğini gördük.

Otomotiv şirketleri, tüm tasarım ekiplerini en yeni fikirlere adama konusunda en agresif olanlar arasındadır. Bu düzeyde bağlılıkla, uzman ekipler, üretimden önce prototiplere dahil ederek pazarın yeni özelliklere tepkisini test edebilir. Bu şekilde, Mercedes-Benz'in İtalya, Como'daki araç iç stüdyosu, 3 boyutlu yüzeylere gofret inceliğinde granit levhalar uygulamak için yeni teknikleri adapte edebildi ve artık bir trim seçeneği olan yeni bir estetik yarattı.

Daha kısıtlı ortamlarda bir alternatif, ürün tasarımcılarını “mavi gökyüzü” projeleri için zaman ayırmaya teşvik etmektir. Ancak daha zor olan, çelişkili kaynak talepleri karşısında bu taahhüdü sürdürmektir. Tasarım ekiplerinin gelişmiş kavramlara odaklanabilmesini sağlamak için kuruluşlar bir tasarımcıyı “inovasyon lideri” rolüne adamayı düşünmelidir. İnovasyon lideri, mevcut tasarım kaynaklarından yararlanabilir ve gelişmiş konsept geliştirmeyi savunabilir. Bu seçenek, tasarımcıların bir dizi gelişmiş konsepte dayalı tasarımlar geliştirerek yaratıcı yeteneklerini yenilemelerine izin verme avantajına sahiptir.

Şirketler ayrıca ilhamı fikirlere dönüştürmek için doğru iç koşulları yaratmalıdır. Bu fikirleri ürünlere dönüştürmek daha sonra tasarım sürecinde derin bir işbirliği gerektirecek olsa da, bu aşamada tasarımcıların yaratıcı çalışmaya odaklanma özgürlüğüne ihtiyaçları var. Buna göre, en iyi tasarım departmanları, ekip içinde sorunsuz işbirliğini teşvik ederken, dışarıdan gelenlerin erişimini kısıtlayacak şekilde çalışma alanını düzenler. Bir otomotiv şirketi, haftada bir gün kapalı kapı politikası uygulayarak tasarımcı olmayanların tasarım departmanına girmesini engelledi.

Ayrı yaratıcı ve operasyonel roller tanımlayın

Bir stil departmanında, geniş anlamda yaratıcı olarak sınıflandırılabilen faaliyetler (tasarımları kavramsallaştırma, geliştirme ve iyileştirme) yönetimin dikkatinin çoğunu alır. Ancak kaynak planlaması ve günlük koordinasyon gibi operasyonel faaliyetler, yüksek kaliteli, zamanında ürün tasarımları üretmek için hayati öneme sahiptir.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, bu iki tür etkinlik için gereken beceriler oldukça farklıdır. En etkili tasarım departmanlarının, yaratıcı ve operasyonel işlevlerin ayrı personel tarafından ele alınmasını sağladığını gördük. Bu ayrım, tasarımcıların öncelikle yaratıcı faaliyetlere odaklanmasına yardımcı olur ve kritik operasyonel işlevlere uygun düzeyde destek sağlar.

Bazı kuruluşlar, bu modelin yaratıcı personeli izole edeceğinden endişe duyabilir. Aslında, her iki rol grubu da pazarlama ve ürün mühendisliği gibi süreç ortaklarıyla anlamlı bir işbirliği gerektirir. Etkileşimin doğası, her iki tarafın güçlü yönlerine göre farklılık gösterecektir: yaratıcı roller tasarım odaklı işbirliğine girerken, operasyon rolleri rutin program güncellemeleri ve proje planlaması için etkileşime girer.

"Büyüme" segmentlerinde uzmanlık oluşturun

Çoğu ürün tasarımı organizasyonu, mevcut temel müşterileri hakkında mükemmel bir anlayışa sahiptir. Bununla birlikte, en iyi kuruluşlar, gelecekteki büyümenin kilit unsurları olabilecek temel olmayan segmentler için tasarım yetenekleri de geliştirir.

Bu kuruluşlar, ilgili uzmanlığa sahip tasarımcıları aktif olarak arar, harici tasarım evleriyle bağlantı kurar veya yeni tasarım organizasyonları kurar. Hindistan tasarım merkezine sahip küresel bir elektronik şirketi, yerel tüketicilerin genellikle TV'lerini müzik dinlemek için kullandıklarını keşfettiğinde, Hindistan'a özel birkaç TV hattına güçlü hoparlörler yerleştirdi.

Her büyüyen pazarda yerel ofisler kuramayan kuruluşlar, belirli bir bölgede veya demografik segmentte iki veya üç ürün tasarımcısını “uzman ekip” olarak belirleyerek aynı amaca ulaşabilirler. Bu ekip daha sonra hedef pazar için ürünler tasarlamak için gereken kültürel uzmanlığı geliştirir ve pazarlama veya tüketici içgörü analizi gibi organizasyonun başka yerlerindeki benzer uzmanlarla çalışabilir.

En iyi yetenekleri işe alın ve geliştirin

Her tasarım departmanının, değişen pazar ihtiyaçları göz önüne alındığında ekibin nasıl gelişmesi gerektiğini açıkça tanımlayan kapsamlı bir yetenek stratejisine ihtiyacı vardır. Ve bu işe alımla başlar. Birinci sınıf otomobil üreticileri gibi önde gelen tasarım departmanları, dünyanın dört bir yanındaki en iyi tasarım okullarından işe alım yaparak coğrafi ve demografik çeşitlilik sağlar.

Ancak son derece yetenekli tasarımcıların yüksek ücrete sahip olmasıyla tasarım mağazaları, geleneksel tasarım okulu işe alımlarını desteklemek için tasarım yarışmaları gibi geleneksel olmayan kanallara giderek daha fazla güveniyor. Örneğin Citroën Yaratıcı Ödülleri yarışması, kazananlara şirketin tasarım ve stil stüdyosunda tam zamanlı olarak işe alınma potansiyeli olan bir staj imkanı sunar. Çin'de önde gelen otomobil üreticileri, birkaç Batılı tasarım okulu ve popüler bir otomotiv Web sitesi olan Car Design News'in yerel versiyonu ile birlikte bir çevrimiçi tasarım yarışması düzenliyor. 2012 yılında, kazanan öğrencilere okullardan birinde tam olarak finanse edilen kısa vadeli yerleştirme verildi ve otomobil üreticisi sponsorlarına yüksek kaliteli yeteneklere özel erişim sağlandı.

İşe alındıktan sonra, hırslı tasarımcılar sağlam eğitim ve deneyimsel öğrenme programlarının yanı sıra mavi gökyüzü yeniliklerine ve gelişmiş konseptlere katılarak yaratıcılıklarını yenileme fırsatlarına ihtiyaç duyarlar. Röportajlarda, tasarımcılar bu tür geliştirme konusunda tutkuluydu ve bunun yetenek değeri teklifinin gerekli bir unsuru olduğunu öne sürdüler.

Akıllı, işbirlikçi bir tasarım sürecini takip edin

Önde gelen tasarım departmanları, süreç ortaklarıyla güçlü işbirliği ile karakterize edilen, titiz bir üç aşamalı tasarım sürecini takip eder.

İlk aşama, geleneksel pazar araştırmalarından sosyal medyaya ve kitle kaynak kullanımına kadar kaynaklardan yararlanarak mavi gökyüzü fikir toplamaya odaklanır.

Tasarımcılar ilk aşamada geliştirilen temaları keşfeden ve genişleten çok sayıda üst düzey eskiz veya kavram oluşturduğundan, ikinci "eskiz saldırısı" aşaması genellikle resmi olmayan rekabete dayanır. Tasarımcılar daha sonra, başarılı olma olasılığı en yüksek olan bir konsept veya konsept seti seçmek için ürün liderliği ve pazarlama ile birlikte çalışırlar.

Son aşamada, tasarım ekibi seçilen konsepti uygulamak için ürün mühendisliği ile yakın bir şekilde çalışır. Burada vurgu, örneğin yinelemeler arasında zamandan ve emekten tasarruf etmek için mümkün olduğunda fiziksel modelleme yerine sanal modele güvenerek mümkün olduğunca verimli olmaya odaklanmaktadır.

Karmaşıklığı yönetin

Tasarım kararları bir ürünün nihai biçimini, görünümünü ve verdiği hissi belirlediğinden, tasarımın ürün karmaşıklığını ve maliyetini azaltma dürtüsünde oynayacağı çok önemli bir rol vardır. Dikkatli bir yönetim olmadan, her bir ana ürün bileşeni için birkaç estetik seçenek sunmak gibi görünüşte zararsız olan seçimler bile tedarik edilmesi, depolanması ve izlenmesi gereken parça sayısını kat kat artırır. Aynı temel tasarım için parça numaralarının hızla çoğalmasıyla, ek kaplamalara veya süslemelere izin vermek sorunu daha da kötüleştirir.

Karşı önlem olarak, kuruluşlar yaratıcı süreç boyunca düzenli olarak sıralanmış, işlevler arası karmaşıklık kontrol noktalarına sahip olmalıdır. Bu duraklamalar, diğer işlevlerden paydaşların ürünün tamamını incelemesine ve tasarım ekibinin sağlamaya çalıştığı seçeneklerin sayısını optimize etmesine yardımcı olur.

Şirket, yineleme sayısını azaltarak ve döngü sürelerini hızlandırarak tüm tasarım sürecini daha verimli hale getirmeye yardımcı olabilecek önceki tasarım fikirlerinin bir deposunu koruyorsa, bunlar gibi ödünleşimler yapmak daha kolaydır. Tasarım işlevinin boyutuna ve kaynaklarına bağlı olarak, havuz basit, güvenli bir ağ bağlantılı sabit sürücü veya gelişmiş arama yeteneklerine sahip karmaşık bir çevrimiçi veritabanı şeklini alabilir. Kritik olan, bilgilerin iyi organize edilmiş olması, kolay ve hızlı bir şekilde erişilebilir olması ve tutarlı bir şekilde güncellenmesidir.

Doğru araçları kullanın

Erken konsept oluşturma, fikir geliştirme ve tasarım görselleştirmeden dijital veya fiziksel modellemeye kadar tasarımcıların ihtiyaçlarını karşılamak için eksiksiz bir yazılım araçları ekosistemi mevcuttur. Başlangıçta otomotiv tasarım departmanlarına hitap etmek için geliştirilen bu araçlar, diğer endüstrilerde de benimsenmiştir. Ve son yıllarda, tasarımcıların çeşitli yüzey ve form niteliklerini kolayca manipüle etmelerine ve gözden geçirmelerine olanak tanıyan gelişmişlikleri arttı.

İyi donanımlı tasarım departmanları, tasarımları "gerçeğe yakın" bir ortamda görselleştirmek ve karşılaştırmak için özel araçlar da kullanır. Fiziksel prototipleme ekipmanı ve 3 boyutlu yazıcılar, tasarımcıların küçük ve orta boyutlu parçaların modellerini hızla oluşturmalarına olanak tanır. Birçok otomotiv departmanı, tasarımları görselleştirmek için sanal gerçeklik ortamlarını kullanarak bir zamanlar sektöre hakim olan geleneksel kil modellerine olan ihtiyacı azaltıyor.

Hızlı prototipleme, tüketim malları ve ambalaj için ürün geliştirme sürecinde özellikle önemli bir rol oynar. Bu bağlamda, 3 boyutlu yazıcılar, endüstriyel tasarımcıların ve grafik sanatçılarının, daha sonra nasıl çalışacağını ve tüketicilere hitap edip etmeyeceğini anlamak için test edebilecekleri tüm bir ürünün prototipini oluşturmalarına olanak tanır - kitlesel taahhütte bulunmadan önce müşteri geri bildirimi toplamak için paha biçilmez bir yol üretim.

Kuşkusuz, daha gelişmiş araçlar önemli miktarda ön yatırım gerektirebilir. Ancak maliyet genellikle hızlı bir şekilde ödenir, çünkü tasarımcılar çalışmalarını süreçte daha erken değerlendirebilir, bu da teslim sürelerini azaltır ve daha fazla tasarım seçeneğinin test edilmesini sağlar.

Dış ortaklarla kasıtlı olarak etkileşim kurun

Tasarım organizasyonları için son gereklilik, eski bir fikri yeni enerjiyle uygulamaktır: temel yetkinlikleri belirlemek ve ardından stratejik olmayan faaliyetler için dış ortakları kullanmak. Bunu yapmak, tasarım kaynaklarını en fazla etkiye sahip olabilecekleri yerde kullanmak için serbest bırakır.

Tasarım için çekirdek, kuruluş için stratejik olarak önemli olan ve geleneğin ve değerlerinin net bir şekilde anlaşılmasını gerektiren faaliyetlerden oluşur. Tipik olarak, ürün tasarımının yaratıcı unsurları, temel marka değerlerini bir ürüne dahil etmek ve onu pazarda farklı kılmak için kritik öneme sahiptir. O halde çoğu şirket için yaratıcı tasarım son derece stratejik bir faaliyettir. Buna karşılık, dijital yüzey oluşturma veya fiziksel modelleme gibi rutin, operasyonel görevler, şirketin geleneklerini ve değerlerini anlamayı gerektirmez ve çok az etkiyle dışarıdan temin edilebilir.

Özgün bir tasarım konseptini dijital ve fiziksel modellere dönüştürmek gibi temel olmayan işlevler için üçüncü taraf tasarım ortaklarını kullanmak hızla norm haline geliyor. Örneğin Airbus, havacılık fuarlarında kullanılmak üzere uçak kabin maketleri tasarlama konusunda önde gelen bir mühendislik hizmetleri şirketi olan Bertrandt ile ortaktır.

Ek olarak, yabancı pazarlara veya sektörlere girerken, temel yaratıcı işlevler için bile işbirliği fırsatları aramak mantıklı olabilir. İlgili uzmanlığa sahip dış ortaklar, pazara veya sektöre özgü bilgileri önerilen bir tasarıma verimli bir şekilde dahil edebilir, ürünün girişini hızlandırabilir ve başarı şansını artırabilir.

* * *

Günümüzün son derece rekabetçi pazarında, ürün tasarımı ve stili yalnızca daha önemli hale geliyor. Şirketler dünya çapında yeni tüketiciler peşinde koşarken, tasarım organizasyonları kendilerini çok daha çeşitli segmentler ve tercihler için donatmalıdır.

Güçlü yaratıcılık ve tasarım yeteneği gerekli, ancak yeterli değil. Ortak algı, mükemmel ürün tasarımlarının öncelikle "daha yumuşak", serbest akışlı bir yaklaşımın sonucu olduğudur. Aksine, araştırmamız, bir dizi yapılandırılmış uygulamanın uygulanmasının, gerçekten birinci sınıf bir tasarım işlevi oluşturmayı hedefleyen herhangi bir şirket için bir ön koşul olduğunu göstermiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder