Cumartesi, Mayıs 28, 2022

ENTEGRASYON PROJESİNİ YÜRÜTMEK İÇİN 9 ÖNEMLİ ADIM


Sistem entegrasyonu, mevcut (genellikle farklı) alt sistemlerin bütünleştirilmesini ve ardından müşteri veya son kullanıcı için benzersiz ve yeni değer yaratmayı içerir. Başarılı entegrasyon planlama çabaları, bir girişimin tüm özel iş gereksinimlerini karşılamasını sağlamak için geniş bir kapsamı kapsamalıdır. Başarıyı en üst düzeye çıkarmak ve yeniden çalışmayı en aza indirmek için bir iş değerlendirmesi başlatmalı ve her sistemin entegrasyon çabasını yönlendirmelidir.

Bu blog ilk olarak entegrasyon projelerini yönlendiren faktörlerin en iyisine yönelik arzuyu açıklamaktadır. Ardından, başarılı bir entegrasyon çabası içinde gerekli adımları ayrıntılı olarak açıklar. Daha sonra, ara yazılım teknolojisini etkinleştirmenin rolü vurgulanır, ardından bir iş değerlendirmesinin (kritik ilk adım) önemi üzerinde genişletilir. En İyi Faktör İhtiyacı Entegrasyon Çabalarını Yönlendirir En iyi faktörlerin zorlukları Bir ara yazılım teknolojisi ve satıcı arasında seçim yaparken, bir müşteri aşağıdaki konuları göz önünde bulundurmalıdır:

• Çözüm çalışanları nasıl etkileyecek?

• Hangi satıcı hangi uygulamaları destekleyecek?

• Uygulamaları entegre etmenin maliyeti ne olacak ve etkisi ne olacak?

• Pazara ne kadar hızlı gidebilirim?

Bunlar, çeşitli platformlar arası uygulamalar arasında konuşmayı gerektiren en iyi Entegrasyon çözümünü planlarken göz önünde bulundurulması gereken temel sorulardan sadece birkaçıdır.

     1. Entegrasyonun Tanımlanması

Projeye dahil olan her satıcının kendi entegre çözüm tanımı olacaktır. Bazıları için bu, uygulamalarında belirli işlevleri gerçekleştirmek için kullanılan standart Uygulama Programı Arayüzlerine (veya API'lere) sahip oldukları anlamına gelir. Diğerleri için bu, diğer uygulamalarla veri alışverişi yapmak için belirli formatlarda dosya arayüzleri oluşturabilecekleri ve/veya alabilecekleri anlamına gelir. Hem bu hem de diğer yaklaşımlar, diğer uygulamalarla bir entegrasyon biçimi oluşturur. Ancak alıcı dikkat - satıcılara entegrasyon tanımlarıyla ilgili çok keskin sorular sormalısınız.

    2. İş Gereksinimlerini Anlamak

Çoğu üçüncü taraf satıcı uygulaması özellik ve işlev açısından zengindir ve bankalara aralarından seçim yapabilecekleri bir dizi yapılandırma sağlar. Ayrıca, her bankanın operasyonları ve belirli ürün teklifleri çeşitli nedenlerle farklılık gösterebilir. Bu zenginlik, her bankanın iş ihtiyacını karşılamak için en uygun işlevselliği uygulamasına ve kullanmasına olanak tanır; ama aynı zamanda hiçbir iki uygulamanın birbirine benzemediği anlamına gelir. Sonuç olarak, bir kuruluş için gerekli olan gerçek zamanlı ve toplu arabirim noktaları, başka bir kuruluş için gerekli olmayabilir. Aynı uygulamayı kullanan iki farklı kuruluş için entegrasyon çok farklı olabilir; aslında “standart” entegrasyon diye bir şey olmayabilir. Bu nedenle, ihtiyaçların iş gereksinimlerini anlayarak her entegrasyona başlamak çok önemlidir.

    3. Bağlantı Sistemlerinin Sürümlerini Yönetme

Çoğu zaman, bir kaynak uygulamayı hedef sistemle entegre etmek için ek donanım ve/veya yazılım gerekir. Ve genellikle, bu bileşenleri satın almak, kurmak ve desteklemek alıcının sorumluluğunda ve masrafıdır. Bu senaryonun sık görülen bir nedeni, istemcilerin sistemlerini yükseltmemeyi seçmeleri ve sonuç olarak uygulamanın daha eski veya artık güncel olmayan bir sürümünü çalıştırmalarıdır. Bazı durumlarda, kaynak uygulamalarının eski sürümleri hedef uygulamalarla "entegre edilir", ancak daha yeni sürümler değildir. Bu nedenle, herhangi bir Entegrasyon sağlayıcısına sorulması gereken iki önemli soru şudur: “Çözümünüz hangi kaynak ve hedef uygulama sürümlerini destekliyor?” ve “Şu anda hangi sürümleri satıyorsunuz?”

      4. Çekirdek Kurulumu Özelleştirme

Herhangi bir entegrasyon çözümü sağlayıcısı, müşterilere temel işleme platformları aracılığıyla gereksinimlerini karşılayacak yüksek düzeyde özelleştirilmiş çözümler oluşturma yeteneği sunar. Sonuç olarak, hiçbir iki temel müşteri entegrasyon çözümü tam olarak aynı değildir. Ayrıca, özelliklerin ve işlevlerin benzersiz kombinasyonu entegrasyonu son derece zor ve bazı durumlarda imkansız hale getirebilir ve aynı nedenle Entegrasyon çözümü sağlayıcıları genel bir çözüm oluşturmuştur. Alıcıların hazır kullanım için kaynak ve hedef uygulamalar arasında etkileşimli bağlantılar kurmasını sağlayan "tak ve çalıştır" şablonları.

       5. Veri Eşleme Hususları

Dikkate alınması gereken bir diğer önemli faktör, iki sistem arasındaki veri yapısıdır. Bir sistemin diğer sistemden daha uzun alanları varsa, veriler kesilecektir. Ayrıca, veri türleri ve veri biçimleri iki sistem arasında farklılık gösterebilir. Bunu önlemek için, herhangi bir entegrasyonun bu sorunu ele alan bir tasarımı kabul etmesi ve dikkate alması gerekir.

      6. Veri Senkronizasyonu

Bu adım, tutarlılığı korumak için sistemler ve sonraki sürekli güncellemeler arasında tutarlılık oluşturmaya yardımcı olur. Veri senkronizasyonu tek seferlik bir iş olarak görülmemesi gerektiğinden, burada 'sürekli' kelimesi vurgulanmalıdır. Bu gerçekten planlanması, sahiplenilmesi, yönetilmesi, programlanması ve kontrol edilmesi gereken bir süreçtir. Günümüzdeki gereksinim, sistemlerin gerçek zamanlı olmasıdır. Gerçek zamanlı veri senkronizasyonu ile ilgili temel zorluk, tanımlama için herhangi bir API sağlamayan sistemlerle çalışmaktır. değişiklikler. Bu gibi durumlarda, veri senkronizasyonu, bir analistin, eşlenen veri alanlarının Kaynak ve Hedef Sistemler arasında doğru bir şekilde taşınıp taşınmadığını kontrol etmesine yardımcı olur.

      7. KG Süreci

Entegrasyon kalite kontrolü, aşamalı birim, sistem ve entegrasyon testinin geleneksel kalite kontrol süreçlerinden farklı olmalıdır, çünkü Entegrasyon test sürecini gerçekleştiren bir kaynak, Kaynak ve Hedef sistem ve bunların tanımlanmış senaryolar altındaki davranışları hakkında bilgi sahibi olmalı ve Test Sonuçlarını kaydetmelidir. Bu sadece şirketin Zamanını ve Çabasını değil, aynı zamanda müşterinin de tasarruf etmesini sağlayacaktır.

      8. Canlı Yayın İçin Plan Yapın

Üretime Hazırlık, Entegrasyon projesinin üretim ortamında devreye alınmasından önce bir projeden ihtiyaç duyulan kriterlerin listesinin ana hatlarını verir (örneğin, Veri Kalitesi, Canlı Başlangıç ​​Tarihleri, Hazırlama/Üretim Ortamı hazırlığı veya proje sponsoru ve/veya üretim destek yöneticisi tarafından belirlenen şekilde) . Liste, bir proje yöneticisi ve müşteri yöneticisi tarafından kararlaştırılan veri geçişini, eşlemeyi kontrol etmek ve Fiili Canlıya Geçiş için onay vermek için bir kılavuz olarak kullanılacaktır.

      9. Canlı Yayın ve Destek

Bu aşamanın amacı, canlı üretken operasyona geçiş yapmak ve canlı operasyonları sürekli olarak desteklemek ve iyileştirmektir. Canlı Yayın ve Destek aşaması iki farklı aşamadan oluşur. İlk olarak resmi bir “Proje Kapanışı” ile proje tamamlanır. Bu süre zarfında sistem günlük operasyonlarda verimli bir şekilde kullanılır, tüm sorun ve sorunlar giderilir, üretim destek ekibine geçiş tamamlanır, bilgi aktarımı tamamlanır ve projeye imza atılır. Ardından, üretim destek ekibinin sistemi izlediği ve karşılıklı olarak kabul edilen SLA'ya bağlı olarak canlı iş süreci sorunlarını çözdüğü “Destek” aşaması başlar.

Bir Entegrasyon Projesi Yürütmek İçin 9 Önemli Adım
Entegrasyonun Tanımlanması, İş Gereksinimleri, Yazılım Sürümünün Yönetilmesi, Çekirdek Sistemin Özelleştirilmesi, Veri Eşleme, Veri Senkronizasyonu, KG Süreci, Canlı Yayın Planı, Canlı Yayın

Mevcut referans modellere dayalı uygulamaların derlenmesi ve bunların nasıl yardımcı olabileceğinin anlaşılması yoluyla, herhangi bir kuruluş proje gereksinimlerine göre uyarlayabilir ve özelleştirebilir. DBSync, yukarıda belirtilen tüm adımları izleyen ideal bir platformdur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder